Skip to main content

Jeg gledet meg så mye til denne gjengen skulle på tur at jeg nesten ikke klarte å vente 😀

13 herlige damer og menn hadde meldt seg på denne turen hvor vi skulle gå topptur, padle, gå på isbre og nyte fine dager sammen.
Vi møttes på Døsen Gård hvor vi skulle overnatte de to første dagene.

Et koselig sted med overnattingsmuligheter inne eller i glampingtelt.

Vi kom fram til et skikkelig sommervær så det var egentlig bare å komme seg ut i vannet. Men det skal sies at jeg kom ganske fort opp igjen, for det var mildt sagt ganske friskt 😉

Når kvelden kom kunne vi nyte den utrolig koselige uteplassen med grilling, latter, gode historier og til og med litt vin 😉

Dagen etter var det padling og isbretur med Icetroll som ventet, og i et strålende vær var det bare å sette oss i bilene og kjøre mot kajakkene.

Vi padlet i ca 6 km før vi så breen foran oss. Tunsbergdalsbreen som vi skulle gå på er en av de største og lengste brearmene av Jostedalsbreen.
Vel framme der var det bare å få på seg stegjern, og utstyrt med isøks var vi klare for en bretur.

De dyktige guidende vi hadde med ble mildt sagt helt i ekstase da de oppdaget denne grotten.
Det var en utrolig kul opplevelse å faktisk få gå inn i denne hulen.

En herlig dag med mye opplevelser 😀

Tilbake på glampingen ventet en middagsopplevelse av de sjeldne, med grillet hjort og tilbehør som var en opplevelse i seg selv.
For ikke å snakke om vertskapet. Herlige mennesker med en gjestfrihet av de sjeldne.

Dag to sto Fuglesteg på programmet – En gård som ligger på en fjellhylle 630 moh. Gården ble bygget i 1830 av Sylfest Ormeli som i fem år bar stein til huset for så å overraske sin kone med byggeplanene. Ganske så imponerende.

Her ligger det og en koselig liten kafé hvor man får kjøpt Hellekaker og kaffe. Et herlig sted med nydelig utsikt.

Den siste natten skulle vi flytte oss til Luster Fjordhytter. Et koselig sted rett ved fjordkanten.

Siste dagen ventet toppen Molden på 1116 moh som går for å være Luster`s fineste utsikt. Ikke uten grunn.

Tusen takk for turen, det har vært så utrolig gøy å være med dere alle sammen 😀 Dere har gjort denne turen til opplevelse jeg alltid vil huske 🙂