Skip to main content

Nok en fantastisk tur er over, og jeg sitter igjen med minner for livet og er så takknemlig for at dere blir med på tur 🥰

Turen var egentlig ment å klatre opp den spektakulære pinakkelen, Bladet…

Men værgudene var ikke helt med oss ☔️

Da vi våknet på morgenen regnet det godt, men uansett vær skulle vi møte guiden vår Jens fra Hjørundfjord Mountainguide
klokken 07.30 nede ved båthavna på Urke. Derifra skulle vi over til Sæbø før turen gikk videre i bil til Barstadvika, der selve turen skulle starte.

Vi skulle gå innover Molladalen og Jens skulle avgjøre når vi nærmet oss om det ble klatring opp Bladet. Det var kun små glimt av fjellene så tåka lå ganske tett og vi tok valget på å gå opp til Grønetinden istedet.

Det var ingen dårlig valg og vi fikk en utrolig fin tur til toppen.

Ned igjen gikk vi en annen utrolig fin sti, og ble plukket opp av en annen guide da vi var vel nede igjen.

Etter turen fikk vi oss en liten pause før vi ble hentet med båt og turen gikk til helt spesielle Christian Gaard bygdetun, for en bedre middag, mye latter og moro. Hit kommer man seg kun med båt og denne plassen er virkelig verdt et besøk. Her er det alltid en varm velkomst og en atmosfære som bare må oppleves.

Er det rart man trives med denne gjengen☺️ Jeg kommer definitivt tilbake igjen til nye eventyr her, så håper dere vil bli med ⛰💚

Vi avsluttet kvelden på Urke Kaihus en koselig plass nede ved vannet med god stemning og live musikk.
Tusen takk til alle som var med å gjøre denne turen så utrolig fin 🥰

Jeg gleder meg allerede til neste tur 😃