Skip to main content

Nå sitter jeg på Topcamp Mosjøen i et skikkelig ruskevær. Men egentlig er det godt med litt regn noen dager også for da er det mulig å få gjort litt inneting.
Dette er for øvrig et perfekt sted for en dusj og vask av tøy hvis noen skulle være i området å trenge det. Ikke minst ligger det en svømmehall rett ved som er en perfekt dårlig vær syssel 💦

Så tilbake til 23. august når Luster turen var over og jeg hadde bestemt meg for at da går turen til vakreste Nord-Norge for å utforske alle mulig tenkelige steder der.
Det ble ganske så stille da jeg satt igjen alene, alle hadde dratt og jeg tenkte at hva i all verden er det jeg driver med.
Men etter at jeg fikk sovet litt på det var motivasjonen på topp og gleden stor for å kunne starte min tur nordover 🚐😍

Jeg kjørte først opp og parkerte i veiskillet mellom Sognefjellsveien og Tindeveien. Her er det bare helt perfekt å finne en plass og «slå leir».
Midt i smørøyet for toppturer og nydelig utsikt. Jeg ble fristet til masse turer mens jeg var her, men nå var det nord som sto for tur så det eneste jeg ikke klarte å la være var og sykle opp fjellet fra Fortun og opp til Sognefjellsveien. 1 mil oppover…. Elsker det!!!!! 🚴‍♀️
Men ivrig som jeg var startet jeg jo med alt for høy puls og sleit meg opp med hjelmen på snei 😉

På toppen ventet et kort og friskt bad i en herlig liten elv som hadde laget sin egen liten badekulp 💦

Jeg overnattet her en natt før jeg kjørte Sognefjellsveien videre mot Høydalen i Lom kommune, et sted jeg hadde fått anbefalt og som jeg var veldig nysgjerrig på.
Dette var virkelig en bortgjemt liten perle av et sted, som jeg helt klart skal tilbake til ved en senere anledning.
Her var det massevis av muligheter for å campe ⛺️🚐

Middagen spiste jeg nede ved vannkanten på det helt turkise Høydalsvatnet. Helt stum av beundring ble jeg sittende her i flere timer.

Det tar sin tid på veien nordover, men jeg har ingen hast og nyter friheten det er å bo i en campervan.
Jeg følger vel og merke været litt og kjører mest de dagene det er dårlig vær, noe det skulle være de neste dagene.
Etter en natt i nærheten av Jotunheimen Fjellstue tok veien meg videre til Oppdal hvor neste overnatting ble. Det er faktisk et must å stoppe innom Oppdal og butikken VPG. Her tilbrakte jeg en halv dag, hehe. I tillegg til at dette er en av mine favorittbutikker hadde de og fått en klatrevegg vegg i vegg med butikken 😀 Da kan det jo ikke bli stort bedre!

Etter et kort opphold i Oppdal gikk turen videre mot Stjørdal. Ved Molovika fant jeg et helt perfekt sted å fricampe. Med utsikt rett mot sjøen og en nydelig sandstrand rett bak bilen var det fristende å bli her en liten stund.

Ihverfall lenge nok til at jeg fikk tatt en styrkeøkt på stranda💪  Det var massevis av utstyr som stokker og steiner liggende rett i nærheten som gjorde denne plassen til en perfekt styrketreningsarena.

Bare noen få minutters gange fra Molovika langs svaberget, ligger Storvika badestrand. Dette er stranda si det, med et eget liten klatrefelt på stranda.
Jeg burde hatt bilde av det, men jeg ble så opptatt av å se meg rundt så glemte hele bildet 😉

Været fortsatte å være litt ruskete så da tenkte jeg at da kjører jeg likegodt E6 oppover så jeg kommer et godt stykke nordover. Så tar jeg kystveien tilbake.
Etter noen timer i bilen med sang og musikk dukket plutselig Nordlandsporten opp.

I dag pusler jeg litt rundt i Mosjøen og nå skal jeg en tur bort å teste ut svømmebassenget der før turen går videre mot Bodø.

Så utrolig koselig at du følger meg på turen 🥰 Og skulle du ha noen tips til steder jeg bør besøke så blir jeg veldig glad for tips.