Skip to main content

Nå sitter vi i bilen og har akkurat ankommet Værøy, etter noen fine dager i Bodø 🇳🇴 Her har vi parkert helt nede ved havet hvor vi hører vinden suser i bilen og regnet pisker på ruta.
Jeg tenker tilbake på uka som har vært med mange gode minner 🥰

Marmorslåttet utenfor Mo i Rana – En naturattraksjon hvor du kan se hvordan elva over tusenvis av år har skapt et fantastisk skulpturlandskap i marmoren.

Fra parkeringsplassen er det ikke lenger enn 1,2 km på fin sti. Det er ganske så bratt ned siste delen til elva så greit å ha gode sko.
Utrolig stilig å se på dette lille underverket.

Etter den fine turen inn til Marmorslåttet dro jeg videre mot Bodø. Jeg var superfornøyd med overnattingsplassen jeg fant utenfor Rema 1000 litt utenfor Bodø, da hadde jeg kort vei til butikken dagen etter, helt til jeg så et skilt der det sto 1 times parkering og borttauing😅 Da var det bare å kjøre videre til neste sted, en bensinstasjon.
Etter en god natt med søvn skulle jeg handle litt forskjellig og tenkte at jeg tar en ettermiddag/kveldstur til Hovsundet. En nydelig dobbeltstrand kun en kort kjøretur nord for Bodø.
Nå skal det sies at jeg aldri kom meg dit, men klarte å gå meg bort på veien så jeg fikk litt dårlig tid tilbake til bilen.
Det viste seg å være en liten labyrint for å komme seg ut derifra, men når jeg først kom meg tilbake til bilen så ble det til syvende og sist en fin tur med nydelige strender og fantastisk utsikt.

Etter denne turen var det ikke plass til så mye som et bilde til på mobilen min, så jeg måtte ta en tur innom en butikk for å kjøpe meg ny telefon med stoooor lagringsplass.
Søndag var jeg så heldig å få besøk i bilen. Superkoselig å ikke bare surre rundt alene. Da var det bare å ta turen rett på Mørkvedhallen klatresenter. Et nytt og utrolig fint klatresenter.
Perfekt sted å nyte dagen når det er dårlig vær.

Jeg kunne ikke helt glemme Hovsundet, så jeg måtte ta med meg Thomas på denne turen.
Med godt og varmt tøy og kakaoen i sekken satt vi kursen mot Hovsundet.
Etter rundt 3 km i vakker natur langs kystlinja, forbi blant annet Auvika strand møtte dette synet oss. Helt magisk!

Turen er på 6 km tur/retur, så dette er ingen lang tur. Men stien er til tider uklar og går i veldig ulendt terreng, så det er greit med gode sko.

Jeg har ikke sagt så mye om overnattingsplassene jeg brukte i Bodø, og det er kanskje ikke så mye å si om det heller 😉 Jeg har stort sett sovet på en bensinstasjon, og det har egentlig vært et helt supert utgangspunkt for turene. Sentrumsnært og helt perfekt, bortsett fra utsikten.

Tirsdag ble det en rolig dag med spa og restaurantbesøk. Bryggeri kaia var virkelig verdt et besøk. Mat er jo en opplevelse i seg selv.
Spektrum Velvære var og definitivt verdt et besøk. Her var det svømmebasseng for store og små i 1. etasje og et spa anlegg i 2. etasje.
Det var ikke lov å ta bilder her så jeg får ikke vist hvordan det så ut, men jeg må virkelig anbefale dette stedet.

Onsdag tok vi turen innom Mørkvedhallen klatresenter igjen, det var flere ruter der som måtte prøves før turen skulle gå videre mot Værøy.

Bildet under – på vei mot Værøy i en nydelig solnedgang.

Takk for nå Bodø, jeg kommer tilbake for å samle flere minner fra denne herlige plassen.