Skip to main content

Etter en liten tur hjemme for å besøke jentene mine 🥰, gikk turen tilbake til Tromsø hvor et magisk Nordlys ventet 💙

Jeg tenke ikke på at Hjulius måtte ha tilkoblet strøm før jeg dro bort noen dager, så ikke bodelsbatteriet skulle gå tom for strøm.
Heldigvis er det så mange snille mennesker rundt omkring så jeg var så heldig å få stå privat så jeg kunne få ladet bilen mens jeg var hjemme. Tusen takk til Arne Magnor for så utrolig god hjelp 🙏🙏

Vel tilbake i Tromsø var det bare å fortsette turen videre nordover ⬆️🇳🇴

Men først en liten tur opp sherpatrappene til Fjellstua (421 moh), hvor en fantastisk utsikt over Tromsø møtte oss.
Og det morsomste med denne turen var at sherpatrappene var gjort om til en sinnsykt fin akebakke.
Så på toppen var det bare å finne fram en søppelsekk og ake ned igjen. Så sykt gøy!! Kuleste akebakken med den beste utsikten.

Jeg kunne ikke være i Tromsø uten å ta en tur til Sommarøy for å prøve kajakken. Selvfølgelig er toppturer et must i Tromsø-området også, men på turen opp blir det kajakk og på tilbaketuren skal skiene og fjellene i området prøves.
Sommarøy var litt av et sted, jeg har nesten ikke ord for hvor fint det var der. Strender og turkis vann man bare kan drømme om 😍

Og hva er vel koseligere enn å grille på stranden etter en kajakktur 🔥

Men selv om Sommarøy var helt magisk var iveren etter å komme til Nordkapp stor, så da var det bare å pakke sammen igjen og reise videre nord.
Jeg hadde hørt om ishotellet Sorrisniva i Alta, så dit hadde jeg utrolig lyst til å ta turen innom på veien mot Nordkapp.
For et byggverk! Helt utrolig at alt dette blir bygget opp med forskjellig tema hvert år.

Vi var utrolig heldig med været og at alle fjelloverganger var åpne, så da var det bare å sette kursen rett mot Nordkapp.
Vi ankom Honningsvåg sent på kvelden og fant en bensinstasjon hvor vi fikk låne litt strøm fra en kontakt på veggen utenfor. Utrolig deilig med litt strøm innimellom må jeg innrømme.

Ellers er det så utrolig mange herlige plasser å parkere både med og uten strøm, som her på Artic-Lyngen Sjøcamp. Et utrolig koselig sted med en drøm av natur rett utenfor, så hit skal jeg definitivt innom på vei tilbake.

Men først Nordkapp 🤩
Og Nordkapp skuffet ikke, det er helt sikkert. Etter over 200 mil var jeg framme – Såååå utrolig herlig følelse 🎉🥳

Eventyrlig og helt spesielt å kjøre denne veien på vinteren 💙

Ingenting annet å gjøre enn å feire at vi var framme med et bad i Barentshavet 💦

Jeg er evig takknemlig for at jeg får sett så mye av det fine landet vårt 🇳🇴 Takk for at du følger med på turen min, håper du blir med videre på nye eventyr 🥰