Skip to main content

Et eventyr av en tur som startet med en båttur ut til Vetvika i Bremanger. Vi fikk tak i en lokal mann som var så snill å kjøre oss ut dit med båten sin sent på kvelden. Der overnattet vi under åpen himmel på en stein ute ved havgapet. Derifra gikk vi tilbake til bilen gjennom en natur og utsikt som bare må oppleves 🙂

Vel framme ved bilen var det bare å kjøre videre. Vi ante ikke hvor vi skulle så vi tok det på sparket etter hva vi fikk anbefalt av de lokale. Så da gikk turen til Kalvåg, en liten bygd på øya Frøya i Bremanger.
Fantastisk koselig sted!

Turen gikk deretter videre til Refviksanden, hvor vi fant en koselig campingplass. Vi slo opp teltet helt ved strandkanten og fikk en nydelig solnedgang.

Da var det på tide å komme seg opp på en topp, og vi valgte blant så mange topper Saksa (1073 moh) med utsikt over Hjørundfjorden. Vi tok båten fra Sæbø og over til Leknes hvor fjellet startet så fort vi hadde kommet av båten. En utrolig flott utsikt ventet på toppen!

Vi tok båten videre til Trandal og Christian Gaard Bygdetun, og dette stedet var bare noe helt for seg selv. Trandal har ingen veiforbindelse, og all kommunikasjon skjer derfor via sjøveien. Dette stedet må bare oppleves, for det var en helt spesiell stemning, og ikke minst en gjestfrihet av de sjeldne.

Etter besøket på Christian Gaard gikk turen hjem igjen, og nok en minnerik tur var over 🙂