Skip to main content

Vi ønsket en litt «snill» topp denne dagen og samtidig mye fin utsikt. Vi fikk tips om fjellet Prest i Aurland, og det ga virkelig alt vi hadde ønsket denne dagen 😍⛰
Her fikk vi virkelig panoramautsikt over Aurlandsfjorden og totalt var turen på 6,5 km t/r på fin oppmerket sti.

Fra parkeringsplassen i Kvammadal, 2 km kjøretur oppover fra Stegastein, var det en tilrettelagt parkering og lett å se hvor stien startet.
Vi gikk i litt skog før vi kom over den første lille toppen og fikk panoramautsikt over fjorden resten av veien.
Over den første lille toppen så vi også noen som hadde slått opp telt og skulle sove der. Det var virkelig en perfekt teltplass med panoramautsikt over solnedgangen ☀️

På toppen ventet en helt fantastisk fin utsikt 💚 Den beste utsikten fikk vi fra Verden som ligger 100 meter under toppen.
Vi hadde tatt med oss JetBoil så vi kunne koke vann og nyte en god kopp kakao. Det var masse panorama plasser å velge i på platået rundt varden, så vi hadde egentlig ikke lyst til å gå ned igjen.

Jeg sier jo egentlig ofte at det er en av de fineste toppene jeg har gått, hihi. Men dette fjellet går rett inn i den kategorien den også 😍 Så jeg vil definitivt tilbake hit og ta med telt for overnatting.

Tusen takk for en fantastisk fin tur, Christian 🥰 Tålmodig som du er blir du med opp alle steder hvor jeg får lyst til å utforske ❤️